Suvine kruiis Stockholmi 14.-16.juuni

Meie reisiseltskond😀
14.06.2022

Rootsi minek on alati tore, vĂ”ttis ju see riik meid lahkelt vastu ka siis, kui Eestis meile kĂ”ik muuseumid, kohvikud, teatrid, kinod, veekeskused jne suletud olid. Ehk siis tegelikult olime sellel aastal kruiisil juba teist korda, sĂŒgisel vĂ”ibolla jĂ€lle. Vaatamist seal igatahes jagub, nĂ€iteks mĂ€nguasjamuuseumisse pole veel jĂ”udnud. Lastega reis on muidugi paras kunsttĂŒkk, sest iial ei vĂ”i nende tujusid teada. Sellel reisil oli Robert selline loid ja midagi vĂ€ga ei tahtnud teha, isegi jÀÀtist ei tahtnud, muust söögist rÀÀkimata. Tagatipuks nuttis ta viimasel öösel ja kaebas peavalu. Üldse mitte temalik kĂ€itumine, tavaliselt on just Mirtel see, kes ei maga ja vingub. LĂ”puks selgus ka tĂ”de, Robert jĂ€i haigeks, kodus tĂ”usis palavik. Igaks juhuks sĂ”itsime otse Rootsist tulles arsti juurest lĂ€bi. PĂ”letikunĂ€it oli veidi kĂ”rge, kĂ”rvad Ă”nneks haiged vĂ€lja ei nĂ€inud, saime rohud peale.

HĂŒvasti, Eesti!

Sviidi rÔdul 14.06.2022

Mirtel seevastu lustis reisil tĂ€iega. Iga kord kui kajutist vĂ€ljus, haaras kas mĂ”mmi vĂ”i nuku sĂŒlle ja lĂ€ks. Nii armas. Veetsime pĂ€ris palju aega Lottemaal. Kuigi mĂ€ngujuhi e Lotte mĂ€ngudest Mirtel veel aru pĂ€ris ei saanud, siis talle meeldis lihtsalt seal vaadata, mida teised teevad, tantsida ja sĂ”ita/kiikuda erinevate mĂ€nguloomadega. Veel meeldis talle ĂŒhest vĂ€ikesest liumĂ€est alla lasta ja joonistada. Robert oli ka muidugi seal, aga ta oli kuidagi selline loium, no arusaadav ka, haigus hakkas ligi tikkuma.

Mirtel ja Robert Lottemaal:

Mirtel tantsib

Mirtel vaatab, kuidas hĂŒljes Harri ja Lotte tantsivadđŸ€Ł

Mirtel oma nukugađŸ„°

Esimesel Ă”htul panime lapsed tuttu ja lĂ€ksime Priiduga kahekesti kondama. Leidsime ĂŒhe Bogdani-nimelise Bulgaaria trubaduuri, kes Ă€gedaid rokilugusid kidraga mĂ€ngis ja laulis. Repertuaaris olid nĂ€iteks Guns N` Rosesi, Green Day, Red Hot Chili Peppersi, Johnny Cashi, Metallica jne lood. VĂ€ga Ă€gedalt mĂ€ngis neid! LĂ€ksin lĂ”puks kĂŒsima, et kas tal oleks mu sĂŒnnale ka vĂ”imalik laulma tulla. Selle peale sain teada, et meil suht lĂ€hestikku sĂŒnnad, mul 19.veebruaril, tal 11.veebruaril. Ta ikka viisakalt ĂŒtles, et ega tal vĂ€ga vĂ”imalik pole. No pikk maa ka ju. Ilmselt on Eestis ka palju hĂ€id pillimehi-muusikuid, kes samahĂ€sti neid lugusid jĂ€rele mĂ€ngiksid, ja keda saaks palju lihtsama vaevaga ja odavamalt esinema kutsuda. MĂ”tted mul igatahes juba mĂ”lguvad selles suunas. Elu tuleb ju ikka lĂ”busaks elada.

Johnny Cash "Ring Of Fire"

Guns N' Roses "Sweet Child O' Mine"

Peagi lĂ€ksime kajutisse ja vajusime ise ka magama, kell oli palju ning pikk pĂ€ev Stockholmis ootamas. Nii et seekord diskotamiseks ikka ei lĂ€inud. Lapsed Ă€rkavad ju nii vara ka, Mirtel oligi hommikul juba enne 7 ĂŒleval. Ma siis Ă€rkasin ka. PĂ€ike mĂ”nusalt juba kĂŒttis meie sviidi rĂ”dul, kuhu lĂ€ksin hommikvĂ”imlemist tegema. Jah, vĂ”imlen igal hommikul, ka sellisel, kus pole just ĂŒleliia magada saanud.

Hommikune pÀevitamine peale vÔimlemist sviidi rÔdul

Veetsime ka pĂ€ris palju kajutis aega, meil oli ikka see kĂ”ige suurem, rĂ”duga executive suite. Muidu me peaks vĂ”tma 2 kajutit vĂ”i siis ÀÀrmisel juhul perekajuti. See pole aga kĂ”ige parem variant, sest voodid on kĂ”ik ĂŒksikud, ma magan aga tavaliselt lastega koos, ĂŒks ĂŒhel, teine teisel pool. Priit magas esimesel ööl Mihkli kaisus😀 Sviidis on ĂŒks lai voodi, mida saab kardinatega eraldada ĂŒlejÀÀnud ruumist, ja diivanvoodi. Muidugi ka rohkem ruumi ja suur rĂ”du. Olime seekord kĂ”ige ÀÀrmises sviidis, ilus vaade oli nii laeva kĂŒljele kui taha. Jama oli aga see, et laeva mĂŒra ja vĂ€rin vĂ€ga hĂ€irisid. Ma ei saanud peaaegu ĂŒldse seetĂ”ttu magada. SĂ”idab see ju öösel Ahvenamaalt lĂ€bi ja seisab (loe: vĂ€riseb) Mariehamni sadamas tĂŒkk aega. Alles hommikupoole ööd sain sĂ”ba silmale, siis seilas laev rahulikult Rootsi fjordide vahel. Seekord hĂ€iris see mĂŒra nagu rohkem kui varem. Ei tea, kas Baltic Queen hakkab otsi andma? Üldse ei imestaks. Seilab see ju aastaringselt pidevalt edasi tagasi. VĂ”iks mĂ”ni uuem ja vaiksem laev liinile tulla. Ja peatuse Ahvenamaal vĂ”iks vahele jĂ€tta...

Meie sviit

Stockholmis oli superilus ja soe ilm, tĂ€ielik vedamine. Oleme ju sattunud sinna ka siis, kui sajab vihma ja vĂ€ljas on +10 kraadi. Otsustasime, et lĂ€heme Skansenisse, Skansen on Djurgardenis Stockholmis asuv maailma vanimaid vabaĂ”humuuseume, mida loetakse Rootsi ĂŒheks tĂ€htsamaks turismiobjektiks. Eksponaatideks on vanad hooned, mis on originaalid ja pĂ€rit alates 14.sajandist. Majade ĂŒmber on iluaiad ja karjaaias peetakse lehmi, lambaid, sigu jne VĂ”ib mĂ”elda ennast tagasi kaugetesse aegadesse, et kuidas siis elati ja oldi. Seal ringi jalutades ei saa arugi, et oled suurlinna tsentris. Nii mĂ”nus suur territoorium vĂ€ikeste armsate koduste majakestega. LÀÀnemaal vĂ”iks ka selliseid kohti rohkem olla🙂 Et oleks kĂ”igil pĂ”nevat vaatamist ja tegevust, nii vanematel kui lastel.

LĂ”puks jĂ”udsime aga laste loomaaeda, kus majas sees sai mĂ€ngida ja nĂ€ha Rootsi loomi, mis on ĂŒsna sarnased meie omadega: konnad, sisalikud, ussid, jĂ€nesed, kalad, kilpkonnad jne Õues oli mitu mĂ€nguvĂ€ljakut ja rootsikeelne teatrietendus lastele. Istusime, nautisime ilusat ilma ja sĂ”ime jÀÀtist. PĂ€rast ostsime veel Skanseni keskvĂ€ljakult burgerit ja friikartuleid, mis olid vĂ€ga maitsvad. KĂŒllalt kiiresti tuli aga sĂŒĂŒa, sest kĂ”ikjal oli hĂ€sti palju linde: kajakaid, parte, paabulinde jne Nii kui toidu silmist lasid, olid ilma ka😋

Meie söömaaeg Skansenis😋

Laste loomaaias Skansenis:

Siia sai luti visata😆 Meil Ă”nneks seda probleemi enam pole. Robert luttis 2a ja 8k, Mirtel pole kunagi lutti tahtnud

Lastele oli Skansenis palju toredat

Kus see issi nĂŒĂŒd ronis?

PĂ€rast Skansenis kĂ€iku jalutasime kesklinna, sest soov oli ka veidi ĆĄopata. Mirtel ja Robert jĂ€id kĂ€rus tuttu. KĂ€isime XXL spordipoes ja Galleriani ostukeskuses. Ostsin endale ja lastele mĂ”ned hilbud, Eliisele soovitud Victoria`s Secreti lĂ”hna ja lastele ĂŒlisuurest lelupoest mĂ€nguasju. Ja oligi aeg laevale tagasi minna.

Kuna Ă”htusöögi tellimisega jĂ€ime hiljaks, s.t. et Grande Buffet kella viiene aeg oli vĂ€lja mĂŒĂŒdud, siis ostsime Ă”htusöögi laeval kella kaheksaks. Lootsime, et ehk saame ikka varem, ja saimegi. Saatsime Priidu luurele ja umbes kuue ajal lĂ”petasid esimesed, laud vabanes, ja me saimegi sööma. Nautisime Ă”htusööki nii kaua, kuni lapsed kannatasid. No neile meeldiks paar ampsu vĂ”tta ja minema tormata. Meie ikka tahtsime kĂ”ike maitsta ja veini/Ă”lut limpsida. Natuke saime seda teha ka, sest Mihkel oli nĂ”us nendega kajutisse minema. No mida me kĂŒll ilma temata teeksime?

Mihklist on nii palju abi, lapsed jumaldavad teda🙂

Hommikusöök restoranis Grill House

Tagasituleku Ă”htul olin ma nii vĂ€sinud, et kuskile enam peale laste magamaminekut minna ei jaksanud. LĂ€ksin ise ka voodisse, aga uinuda jĂ€lle ei saanud, sest laev vĂ€rises ja mĂŒrises. Öösel algas trall Roberti peavaluga, Priit kĂ€is infolauast veel nĂ”u kĂŒsimas, et ehk on neil mingit valuvaigistit lastele vĂ”i kraadiklaasi. Abi ei saanud, kraadiklaasi ei juletud anda, et toogu laps sinna, ja laste valuvaigistit  polnud. Õnneks Priit leidis kotist Ibumaxi. Robert pole kĂŒll kunagi enne tabletti neelanud, Ă”nneks lĂ€ks see aga suhteliselt lihtsalt. LĂ”puks saime magada.

TuduvadđŸ„°

Nii kulgeski meie reis, kokkuvĂ”ttes jĂ€lle ĂŒks ilus mĂ€lestus.

JÀÀme jĂ€rgmist reisi ootama. Suvi ju selleks ongi, et ringi reisida? Kahju ainult, et rahakott nii Ă”hukeseks jÀÀnud on. Emapalk sai paar kuud tagasi lĂ€bi, uut tööd veel kuskilt ei terenda. Oh, minu suurimaks sooviks on leida endale töö, mis oleks huvitav, vĂ€ljakutseid pakkuv, vaheldusrikas, paindlik, liikuv, loominguline, ja kus mul oleks piisavalt vabad kĂ€ed. Keegi oskab Ă€kki soovitada midagi?

Comments

Popular posts from this blog

KÔik teed on valla

Tahan sĂŒnnitama...

VĂ€hist, volikogust, unistustest, seiklustest, lastest.