100 aasta pärast oled vaid tolm

27.aprill 2024


9.aprill 2024
Niisama metsajooksul sinililli märkamas.


Vahel mõtlen, et nüüd võiks küll aeg seisma jääda. Just selles mõttes, et praegu on kuidagi nii äge aeg. Lapsed pole enam beebid ja ise pole veel vana. Ja neid põnevaid ja ägedaid ütlemisi tuleb lastelt ikka iga päev. Ja kui palju nad hoolivad, vajavad ja armastavad. Robert ütleb ikka mitu korda päevas: "Sa oled parim" või " Ma armastan sind surmani." Muidugi kallistavad ja musitavad ka. Mirtel pigem kallistab rohkem, Robert armastab ilusaid sõnu. Robert lubab, et ostab meile suurena igasugu asju, issile näiteks kapsasalatit, mille peale Mirtel lubas issile suurena õlut osta.😃 Mina saan aga kunagi kõik, millest unistada oskan, näiteks uue uhke auto ja hästi palju kuldehteid.☺️ Ma ei kujuta ette, kui neid nunnupalle poleks. Nad teevad ikka kõik päevad paremaks. Vahel on muidugi raske ka, näiteks haiguste ajal. Ja haiged on nad väga tihti, vähemalt üks kahest on ikka, ja ilmselt jääb siis varsti ka teine. Ka sellel aastal nad seetõttu lasteaeda pole eriti jõudnud. Keskmiselt 4-5 päeva kuus käivad lasteaias, ülejäänud aja on kodus. Õnneks on Priidul selline töö, et saab palju kodus olla, ta ju päästja, 24 tundi tööl ja kolm vaba. Minu tööpäevad on pigem ennelõunased ja vahel ka nädalavahetustel. Kui vaja, siis vanaema-vanaisa või suur vend hoiavad. No magamine on ka ikka veel keeruline, kuigi vähehaaval on paremaks läinud. Õhtul jäävad suht ruttu oma vooditesse tuttu, muidugi loen enne unejuttu  ja passin kõrval kuni magama jäävad, aga hommikul ärkavad ikka vara, olenemata uinumiskellaajast. Me muidugi Priiduga suht väsinud pidevalt, sest ei raatsi üldse õhtul magama minna. Lihtsalt nii mõnus on juttu rääkida ja telekat vaadata, ilma, et keegi koguaeg vahele räägiks, trügiks, sakutaks ja otsas roniks. Jah, hakkan juba vaikselt harjuma 6-7 tunnise unega. Küll kunagi hiljem puhkan.😍

7.jaanuar 2024
Issi süles, Robertil veel ilusad pikad juuksed

11.jaanuar 2024
Esimest korda nii lühikeste juustega Robert

Minu 3 noorimat😍: 5, 3 ja 15
11.jaanuar 2024

11.jaanuar 2024 Nunnupallidega

Mirtel meie kiisu Kribuga. Kass on meil selline metsik, kes pai ja sülle ei taha. Vahel tuleb lihtsalt võtta. 13.03.2024

Käisime perega Tallinnas T1 Skypargis hüppamas. Hüppan alati ise ka, nii mõnus.🙂09.03.2024

Mnjah, kirjutasin vahepeal pika teksti blogisse, aga millegipärast kadus see kuskile ära. Tegemist oli siis jälle minu "imelike" mõtetega. Vahel lihtsalt tekib mul peas selliseid huvitavaid mõtteid ja küsimusi elutõdede kohta. Enamasti arutlen nendel teemadel oma kaasa Priiduga, harvem mõne sõbrannaga. Tegelikult on päris huvitav vahel mingi teema õhku visata ja arutleda. Vastuseni ei pruugi küll alati jõuda, selgemaks läheb pilt aga siiski. Sageli on teemad seotud poliitikaga, olen ju ise ka natuke poliitik, Haapsalu linna volikogu liige. Tihti mõtlen, et oli mul vaja sinna ronida, üksinda ikka ei suuda midagi muuta. Arvan, et peagi loobun poliitikast täielikult. Mulle üldse ei meeldi mahategemine ja poolte valimine. Mina olen elus soovinud alati kõigiga hästi läbi saada. Eesti on nii väike riik, et siin peakski ainult üks erakond olema ning kõik võiksid ühise jõuga seista oma rahva püsimajäämise eest, mitte raisata aega kemplemise peale. Soovin olla edaspidi pigem apoliitiline, elada oma pere heaks, armastada, laulda ja olla lihtsalt õnnelik. Valet ja vassimist on poliitikas ikka ülearu palju. Jah, mina pole mingi poliitik, aga mul on lihtsalt nii suur tahe oma rahva ja inimeste jaoks midagi ära teha. Ma ei suuda lihtsalt käed rüpes ja suu lukus istuda. Mulle on antud nii palju, oskan hästi sõnu seada, kauni lauluhäälega inimesi rõõmustada, olen loominguline, lasterikas ja julge.  Võibolla minu eluülesanne ongi välja öelda neid asju, mida teised ei julge? Kõige tähtsam on aga see, et mul on oma pere. Isegi kui kõik mulle selja pööravad, on mul alati olemas oma kindel seljatagune ning lapsed, kes nind jäägitult armastavad, koos kõikide vigadega.

1.veebruar 2024 
Kõige kallimatega beebikoolis

13.jaanuar 2024 3a 3k Mirtel
Siis, kui proovisime Mirtelist kodus passipilti teha. Tegin vist sadu pilte, lõpuks üks sobis.

12.jaanuar 2024 
koer Tiina (2a ja 7k ja Mirtel (3a ja 3k)
Päris korralik talv oli.

13.jaanuar 2024
Lapsed koduse mägimänni otsas

13.jaanuar 2024
Vot selline talv oligi🙂 

Päris palju sai suusatatud, lumi tuli maha detsembris ja püsis kaua. Lõpuks juba tüdinesin suusatamisest ja ihkasin jooksurajale.
15.01.2024

Priit härmas habemega 15.01.2024


Reisimisest rääkides on meil seljataga jälle üks jaanuari alguse Stockholmi kruiis. Viimastel aastatel käime Rootsis umbes 3-4 korda aastas. See on lihtsalt üks parimaid puhkuseid, kõik on käe-jala juures, naudime nii meie kui lapsed. Ainuke viga, et reis alati nii lühike. Jama oli veel ka see, et valisime reisiks väga külma aja. Mitte, et me ise nii külma kardaks, aga meie äraolekul läks kodu suht külmaks, väljas paugutas ikka üle 20 miinuskraadi. Kusjuures Stockholmis oli isegi mõnevõrra soojem (~8°C) ja laeva peal muidugi mõnusalt soe. Koju jõudes oli toas ainult +10°C. 

Laevamelu nautimas: 













Issi saapad😆


Meie mõnus sviit Baltic Queenil.

Lõunat sõime Djurgardsbroni restoranis. Oleme seal enne ka käinud, jäime rahule.


Mirtel magas söögiaja maha😂

On ikka lahe nägu ja ilusad valged juuksed😀

Minu 3 noorimat last: 3, 5 ja 15)

Alati külastame mänguasjapoodi Galleriani ostukeskuses

Väike šokolaadivampiir😀





Mehed mängisid koroonat.


Robert (5a) ütles, et istu, ma teen su'st pilti🙂

Ja siis käskis endast ka pilti teha😃




Tagasi koju

Kodus oli külm nii toas (+10°C) kui õues


Seekord külastasime Viikingite muuseumi. Oli väga äge, eriti see "rongiga" sõit ja kinofilmi vaatamine. Algul oli küll lastele veidi hirmutav, lõpuks hakkas meeldima.  Väike lahtine rong, kuhu mahtus meie pere suht täpselt, sõitis ja jutustas multimeedia ja nukkude abil reaalselt kogu viikingite ajaloo. Meie reisi kokkuvõtet vaata siit:






Viikingid🤘



Minu 3 kallimat meest❤️❤️❤️


Mirtel kartis veidi




Ühe põneva avastuse, seoses Rootsiga, tegin veel. Lehitsesin geni.com lehte ja uurisin jälle oma juurte kohta. Kunagi vanatädi Aliide Tomberg rääkis pidevalt, et ta olevat passis rootslane jne Keegi on uurinud meie sugupuud, ja kujutage ette, oma ema poolt olengi rootslane, täpsemalt rannarootslane.  Andmed pärinevad Rootsi andmebaasidest ja ulatuvad 18.sajandisse. Minu esivanemad olid täiesti Rootsi nimedega ja elasid Noarootsis. See vist seletab minu armastust Rootsi vastu. Ehk peaks keele ka ära õppima? Või koguni sinna kolima?


Jah, kes ma siis ikkagi olen? Ema poolt rootslane, isa poolt mulk...



 
Jaanuaris suurt rohkem teha ei jõudnudki. Millegipärast läheb see kuu alati nii ruttu. Võibolla sellepärast, et kevadeootus on nii suur, ja muidugi ka minu sünnipäeva ootus. 
Ootan oma pidupäeva alati nii väga. Soovisin muidugi veidi suuremalt pidada, aga samas olin õnnelik, et kõik mu järeltulijad olid kohal, lisaks veel Priidu vanemad ja õde. Kõige õnnelikum olin selle üle, et ostsin oma sünnipäeval uue reisi lennupiletid ära. Otsisin vist mitu kuud soodsaid piletid kuskile ägedasse kohta, kus veel käinud pole, ja lõpuks leidsingi. Kokku läksid lennupiletid meie viieliikmelisele perele Ateenasse maksma umbes 800€. Siia otse tuleb veel siis majutus ja söök. Lendame Riiast Aegeaniga Kreekasse ja tagasi Air Balticuga. Loodan, et tuleb mõnus reis. Proovisin leida ka Tallinnast soodsaid lende, aga kahjuks ei leidnud.

Sünnipäevaselfid😉





Oma järeltulijatega 19.02.2024


Peale sünnipäeva käisin koolivaheajal jälle lapsi Haapsalu Hestia spaas lõbustamas. Samuti mängisin lastega ka aprillivaheajal. Mul on nii hea meel, et juba teist aastat olen kõikidel koolivaheaegadel (va jõulude oma) sinna oodatud. Nii mõnedki lapsed on juba headeks tuttavateks saanud. Tore, et ikka leidub selliseid vahvaid vanemaid, kes oma lastega spaasse aega veetma tulevad ja nad minu hoolde jätavad. Seekord käisid Robert ja Mirtel ka iga päev kaasas, möllasid lastega ja said palju uusi sõpru. Ja mina olin õnnelik, et sain nendega aega viita ja lastega mängida. Ma pole neid niimoodi väga näinudki. Mirtel on väga julge. Üks 10a tüdruk tassis teda kogu aeg süles ja seljas. Mirtel on nii armas, et lapsed läksid tema pärast kaklema, et kes teda hoida saab. Mirtel võttis vahepeal ühe 8a poisi tantsima ja keerutas teda korralikult. Viimasel ajal räägib Mirtel, et soovib kuulsaks tantsijaks  saada. Peaks vist sügisel ta trenni panema. Ülevaatlikke filme koolivaheaegade tegemistest näeb siin:




26.02.2024 Hestias

27.02.2024 Hestias

Meisterdused Hestias 26.02-01.03.

Julge luik Väikesel viigil Haapsalu Hestia kõrval 22.04.2024

Meisterdasime paberist tulpe 22.04.2024

Tuulest viidud, teel Hestiasse 22.04.2024

Tegime glitter tätoveeringuid

Talv tuli tagasi, teel Hestiasse 23.04.2024


Meisterdamine: salvrätitrükk kadakapuul
23.04.2024

Õhupallifiguurid 23.04.2024

Robert (5a) tegi minust ilusa pildi 
23.04.2024

Imeline päikeseloojang
23.04.2024

24.04.2024 Legolaud Hestias

Glitter tätoveeringuid tegemas
24.04.2024

Imeline päikeseloojang Hestia ees 24.04.2024


Minu killavoor😆 24.04.2024

Meisterdused Hestias. Kaardi kaunistamine.
24.04.2024

Meisterdused Hestias. Origami järjehoidja ja liblika kleepsudega kaunistamine.
 26.04.2024


Väikese viigi kaldal. Robert ja Mirtel. 24.04.2024

23.04.2024


Märtsis tähistasime Priiduga oma 17ndat pulmaaastapäeva, roosipulma. Oli kuidagi väga eriline ja mõnusa "vaibiga" päev. Õhtul käisime üle "ma ei tea enam" mitme aasta Priiduga kahekesti väljas söömas. Valisime selleks uue toidukoha, Valge Daami kohviku, mis asub vanas Soffa restorani majas. Jäime üsna rahule, kuigi kanarull oleks võinud natuke küpsenum olla ja rahvast oleks võinud ka rohkem olla. Mulle kohutavalt meeldib selline rahva sumin. Samas oli ikka nii mõnus lihtsalt istuda ja üksteisega juttu puhuda, ilma, et keegi trügiks, nõuaks, jonniks, lagastaks jne😃

23.03.2007                               23.03.2024
❤️17 aastat armastust1❤️

23.03.2024

23.03.2024

23.03.2024
17 aastat abielus, 3 ühist last
Mirtel 3a, Robert 5a ja Mihkel 15a

Robert joonistas meile pulmaaastapäevaks kaardi: auto, mille sees on emme ja issi

Kallimaga kahekesi üle mitme aasta väljas einestamas 23.03.2024


Oleks tahtnud muidugi kevadel veel kuskile reisile minna, aga graafik on kuidagi tihe. Eks see ju alati olegi nii, et kui raha pole, siis on aega ja vastupidi. Ühe eksperimendi olen ka ette võtnud, mis võtab päris palju aega. Olen kogu elu, niikaua kui mäletan, soovinud lauljaks saada. Viimasel ajal olen päris palju harjutanud ja reklaami teinud. Näiteks postitan lauluvideosid tiktokki, instagrami, facebooki ja youtube'i. Olen saanud ka mõningaid esinemiskutseid ja see on nii vahva. Tegelikult alustasingi kunagi just laulmisega, esinesin sünnipäevadel ning trubaduurina erinevatel sündmustel. Vahepeal olen aastaid keskendunud pigem laste pidude korraldamisele erinevate tegelaskujudena. See on ka muidugi ääretult vahva, samas olen aga alati soovinud rohkem lauljana tegutseda. Tundub, et nüüd ongi õige aeg. Tänu reklaamile sain ka ühe unistuste tööpakkumise, aga sellest juba edaspidi.😉

Seniks jälgige minu kanaleid ja olge ikka julged ja positiivsed. Elage selliselt, et kunagi elu lõpus ei peaks mõtlema: "Miks ma ometi nii ei teinud või seda ei proovinud vms.." Elu on ju nii lühike ja tegelikult ei tohiks karta midagi, sest 100 aasta pärast oled vaid tolm, ja sind ei mäleta enam keegi..

https://youtube.com/@amatzoon

Facebook, instagram, tiktok: Ille Palusalu

Minu lapsed ja lapselaps
21.04.2024

Mirtel 3a, Robert 5a ja Steven 4a
21.04.2024

Minu keskmine tütar Eliise oma 
elukaaslase Antiga
18.03.2024

Vahva kui sul on niipalju armsaid inimesi ümber🥰
18.03.2024


Minu tütred 
Eliise (19a) ja Mirtel (3a)20.04.2024

Vanaisa lastelastega joonistamas
13.04.2024

Käin ikka Printsess Elsana lapsi rõõmustamas
15.04.2024

Robert (5a) tegi minust vahva pildi 18.04.2024

18.04.2024

Trenni teen ikka iga päev, hommik algab võimlemisega, peale lõunat jooksen umbes 5km, jalutan koeraga ja õhtul teen veel vahel lihastrenni. Lisaks proovin Haapsalus ikka alati "kondimootoriga" liikuda.
14.04.2024


Laulmas toredatele inimestele
05.04.2024

Esinemiseks valmis 05.04.2024

Musiga 06.04.2024

Tiina (2a ja 10k) 10.04.2024

Robert beebikoolis 12.04.2024

Vahel käin ringi nii 😃 12.04.2024

31.03.2024 Lihavõttemunad🥰

Siis kui proovid kitarri harjutada...03.04.2024

Tiinaga metsas 24.03.2024

Kas peab siis koguaeg normaalne olema? 22.03.2024

Kui emme on kloun 19.03.2024

Lastega jäätist söömas
27.04.2024

Esinemiskutseid ootamas😍
25.04.2024

22.03.2024





Comments

Popular posts from this blog

Kõik teed on valla

Tahan sünnitama...

Vähist, volikogust, unistustest, seiklustest, lastest.