Rootsi kruiisil mälestusi kogumas 19.-21.juuli 2021

21.07.2021 Sviidi rõdul

Kuna hetkel on lähiriikidest kõige lihtsam ja inimlikum reisida Rootsi, siis sinna meie reisihimuline perekond ühel kenal keskjuuli päeval suunduski. Ehk siis täpsemalt kruiisile, Baltic Queeniga.

Reis algas Haapsalust 19.07.2021

Nii suur laev🙂 19.07.2021

Reisi ostsin ma kohe, kui tuli pressiteade, et Tallink avab uuesti laevaliikluse. Kartsin, et äkki napsatakse muidu parimad kajutid ruttu ära. Me 2 aastat tagasi käisime ka Rootsi kruiisil ja rõduga sviiti mahtus meie pere ilusasti ära. Selle saab bronnida kahele täiskasvanule ja kuni kolmele alla 17aastasele. Tookord oli Eliise ka kaasas. Sel korral ta polnud aga enam väga huvitatud kaasatulekust. Oleksime siis pidanud talle eraldi kajuti ostma. Selles mõttes oli jälle hea, et keegi jäi kodu valvama, lilli kastma ja koera toitma. Kruiis maksis kokku 681,30€ Nii tore, et sviidis oli lisaks pudel vahuveini, suur 300g šokolaad ja külmkapp tasuta karastusjookide ja õllega.

Hinna sees olid hommikusöögid mõlemal hommikul ja koroonatest (tasuta sviidi ostmisel, muidu 15€). Juurde tellisime õhtusöögi tagasisõidul ja tühistamiskaitse. Hetkel on nii, et alla 18a ja vaktsineeritud jne testi tegema ei pea. Mina pole vaktsineeritud, mistõttu pidin testi tegema. Testitegemisvõimalus oli õnneks hästi lihtsaks tehtud: avati 3 tundi ja lõppes 1 tund enne laeva väljumist, järjekorda polnud. Vastus tuli meilile umbes 20 minutiga. Ma olin igatahes juba laeval siis😂 Huvitav on see, et testi tegin küll, aga tulemust polnud kordagi kuskil tarvis. Ka Priidu sertifikaati vaktsineerimise kohta ei küsinud keegi.

Meie executive suite

Selle kajuti eeliseks on suur rõdu

Reisi algus oli meil seekord mitte nii väga kiire, sest laev väljus ju kell 18.00. Koroonatesti pärast pidime varem sõitma hakka: kell 13.30 oli start. Sättisime selle laste uneajaks, aga no Robert ei jää enam üldse autos magama. Mirtel võitles ka elu eest unega, aga jäi siiski varsti õnneks magama. Sihiks valisime Nautica keskuse, mis asub kohe terminali kõrval. Ostsime õhtuks süüa kaasa ja loomulikult vett, sest joome ainult kodus kraanivett. Peale poeskäiku suundusin koos lastega jalgsi terminali poole, Priit pidi autoga parklakohta minema otsima. Kuna tal läks veidi aega, siis pidime ootama. Ja siis see juhtuski: Robert pissis püksi, ja nii õnnetult, et tennised ka läbimärjad. Kõik asjad oli autos, aga õnneks olid mul ühed püksid kotti jäänud, just sellisteks hädaolukordadeks. Polnud midagi teha, pidime Nautica keskusse tagasi minema, et Robertile Sportsdirectist uued jalatsid osta. Kuigi aega võttis (Robert ei tahtnud midagi proovida, pidin talle läbi nutu midagi jalga toppima), sain talle ilusad Nike jooksutossud.
Aega oli aga niipalju kulunud, et minul närvid täiesti krussis: Kas jõuan testi tegema? Kas jõuame laevale? Täpselt 16.30 jõudsin testi tegema ja 16.45 olime juba laevas, tulemus tuli umbes 16.50 ja oli loomulikult negatiivne.

Lahkumine Tallinnast 19.07.2021

Kajutis sõime ja käisime vaatamas, kuidas laev sadamast lahkub. Peale seda algas Robertil loomulikult kakatrall ja pidime kajutis passima. Korra käisime ka mängutoas, aga seal tuli tal suht ruttu veidi kaka püksi ja kiirustasime kajutisse tagasi. Umbes 21.00 ajal hakkasin neid magama sättima. Priit ja Mihkel mängisid samal ajal rõdul kaarte. Mõned korrad käisime ka poes. Ega midagi väga rohkem teha ei jõudnudki. Umbes poole kaheteist ajal läksin magama. Kuna sviidis on üks lai voodi ja üks lahtikäiv nurgadiivan, siis esimesel ööl magasin mina koos Mirteli ja Mihkliga nurgadiivanil, Priit Robertiga laias voodis. Ma ei julgenud Mirteliga laias olla, sest kartsin koguaeg, et äkki kukub alla. Beebivoodit polnud millegipärast toodud, kuigi ma omaarust tellisin? Teisel ööl magasin koos Roberti ja Mirteliga laias voodis ja Priit koos Mihkliga nurgadiivanil. Ega magada ma laevas küll väga ei saanud. Mul võõras kohas üldse uni ei tule, eriti veel siis kui pean sundasendis magama, Mirtel tissi otsas, voodi on ebamugav ja koguaeg pean mõtlema, et lapsed voodist alla ei kukuks.
Üksteise kaisus laeval tudumas🥰

Hommikul ärkasime selle peale, et Robert puges 6.30 ajal kaissu. Mirtel oleks isegi kauem maganud. Siis läksime Grill House'i hommikusöögile. Robert muidugi oli hästi püsimatu ja eriti midagi ei tahtnud. Õnneks jõudsime ise ka natuke süüa😅

Erihommikusöök restoranis Grill House

Peale seda soovis Mirtel varsti tuttu ja meie sättisime asjad kokku, et maale minna. Ostsime veel enne infolauast bussipiletid ka ära. Ainult 2 piletit pidime ostma, sest Robert ja Mirtel olid tasuta ja üks lapsekäru saatja ka.
Buss nr 76

Buss nr 76 peatus on kohe terminali nurga taga. Läksime üle tee, et linna poole sõita.  Buss tuli kohe, aga üks äpardus ikka juhtus: buss läks katki ja pidime järgmise bussi peale ümber istuma. Õnneks väga pikk maa ei olnud, väljusime peatuses Djurgardsbron, mis on 9. peatus alates Värtahamneni sadamast, ja suundusime Djurgardenisse. Oleme seal enne ka käinud, nii et kõik oli tuttav. Seal on mitu muuseumi, mida külastada, meie oleme käinud Vasa muuseumis. Seekord mõtlesime algul, et läheme Junibackenisse https://www.junibacken.se/ , see on selline lastemuuseum, aga sinna oleks pidanud kellaajaliselt registreerima (hajutamine), aga meile ükski aeg ei sobinud. Siis mõtlesime, et läheme Skanseni vabaõhumuuseumi https://www.skansen.se/ , aga siis kui sinna lähedusse jõudsime, tuli Mirteli mähkmevahetusega tegeleda ja siis tuli juba söögiaeg peale.

Djurgardenis jalutamas ja tšillimas:

Pikutasime natuke sealsamas pargis kaasavõetud piknikutekil ning suundusime saarekese sissesõidul asuvasse Sjöcafeet kohvikusse sööma https://www.sjocafeet.se/ Oleme seal ka varem einestanud. See on siis allkorrusel, mitte üleval klaashoones. Tellisime pizzat ja Robertile kartulipüreed lihapallidega. Toidu kõrvale pakutakse tasuta vett, kohvi ja teed. Lisaks oli seal mikrolaineahi, nii et saime ka Mirtelile toitu soojendada. Väga 5+ koht. Toit oli ka maitsev ja wc puhas, käisime seal veel pärast ka mitu korda.

Sjöcafeet kohvikus einestamas:

Pärast söömist andsin Mirtelile seal lähedal asuvas pargis rinda ja läksime linna peale jalutama.

Niisama pargis pikutamas:

Djurgardenist pole kesklinna väga pikk maa, umbes 700m. Paras jalutuskäik. Mirtel jäi lõunaunne ja Robert vajus ka imekombel ära. Äkki vaatasime, et magab. Meie otsisime samal ajal mingit head poodi, kuhu šoppama minna. Mihkel soovis minna mänguasjapoodi, mille leidsime Galleriani ostukeskusest https://www.gallerian.se/ Seal oli World of toys hiigelsuur mänguasjapood. Saime sealt mitu lego. Veel käisime Polarn o pyret lasteriiete poes, kus olid suured allahindlused. Sain sealt lastele ilusaid riideid. Peale poeskäiku hakkasime vaikselt sadama poole liikuma. Lapsed olid ka ülesse ärganud ja Mirtel viril, sest tahtis rinda. Läksime Lidl poest läbi ja suundusime tagasi Djurgardenisse, et sealses pargis mähet vahetada ja rinda anda. Seejärel läksime uuesti nr 76 bussi peale ja sõitsime sadamasse.
Kella viieks oli meil bronnitud Grande Buffet õhtusöök: söömisorgia võis alata😂 Robert ja Mirtel sõid muidugi vähe ja hakkasid ruttu nihelema. Õnneks olin ma kaval ja võtsin Robertile veidi mänguasju kaasa, see hoidis teda natuke ohjes. Pärast käisime veel Lotte mängukal veidi mängimas. Robert nii toredasti jooksis seal ringi ja tantsis.

Laeval mängimas:

Üheksa ajal panin lapsed taas tuttu. Laevapoest ostsin endale muidugi uue lõhna, milleks osutus imehea parfüüm Escada Especially, mis oli ülisoodsa hinnaga, Mihklile ja Priidule särgid, Robertile autotreileri ja muidugi endale hästi palju magusat.
Hommikul ärkasime jälle liiga vara, läksime hommikust sööma ja saigi meie reis jälle läbi. Koju jõudes mõtlesin, et tahaks kohe uuesti minna, kuigi lastega oli ikka megaraske. Samas ilma nendeta ei tahaks jälle kuskile minna. Robert käitus laeval nagu ikka - vaba hingena. Võttis laeva tekil dressipluusi ja tossud ära ja pikutas seal maas jne Mirtel oli ingel, nagu ikka😇Loodame, et saame ka järgmisel aastal sellise mõnusa reisi ette võtta ja et koroona ei tuleks vahele. Rootsis oli õnneks kõik selles suhtes väga rahulik: keegi ei hoidnud 2m vahet ja maski kandsid üksikud, vaid mõnes populaarses poes oli ukse taga väike järjekord, sest piirati inimeste arvu poes.
Aitäh, Tallink, toreda kruiisi eest ja tänud, Stockholm, vastu võtmast. Järgmise korrani!

Veel mälestusi:

Comments

Popular posts from this blog

Kõik teed on valla

Tahan sünnitama...

Vähist, volikogust, unistustest, seiklustest, lastest.