Loteriivõit! 29.-31.märts Stockholmis

Oi, kuidas mulle küpsetada meeldib❤️
Oma sünnipäevakoogiga 19.veebruaril

Kuna koolivaheajad ja nädalavahetused on mul suht töised, ja mida suve poole, seda heas mõttes hullemaks läheb, siis otsustasime märtsi lõpus ühe tillukese reisi ette võtta. Loomulikult läksime Stockholmi kruiisile. Natuke tähistasime selle reisiga ka oma 16. pulmaaastapäeva, mis oli 23.03.2023.

16 aastat abielu 23.03.2023

Meie ühised pudinad: Mihkel (14a), Robert (4a) ja Mirtel (2a)

Mirtel fännab viimasel ajal tohutult Elsa
Kõik asjad, millel on Elsa pilt, on parimad😍
Kutsu mind oma peole laulma, tantsima, mängima jne

Otsisime tegelikult ka muid variante, aga kruiis Stockholmi osutus ikka kõige lihtsamaks, köitvamaks ja soodsamaks. Kui Eestis kuskile hotelli sõita 2 ööks, läheks ikka pea 500€, millele lisanduksid veel söögirahad. Lisaks ma ei tea ühtegi Eesti hotelli, kus oleks äge suur laste mängumaa koos näomaalingute, õhupallide, tätokate, Lotte ja hüljes Harriga ning lahedad kontserdid täiskasvanutele. Võibolla selliseid kohti leidub, aga mina ei tea nendest midagi? Kui keegi teab mõnda sellist hotelli soovitada, siis oleksin info eest väga tänulik Samamoodi oleks suhteliselt kalliks läinud ka Soome reis..

Minek

Laste lemmikkoht kajuti aknalaual

Mihkel ja Mirtel, sündinud vähem kui päevase vahega, Mihkel 6.okt ja Mirtel 7.okt, 12aastase vanusevahega

Lastele meeldis lustida Lotte mängumaal.:

Lotte tegi näomaalinguid, aga oleks võinud elavam ja lapsemeelsem olla. Ta oli lihtsalt üks tädi, kes oli Lotte kostüümi selga pannud. Mina oleksin küll lõbusam ja teistsugusem olnud, suhelnud rohkem lastega, tantsinud nendega jne Huvitav, et kuigi ma polnud kostüümis, lehvitasid ja naeratasid lapsed mulle pidevalt. Nii tahaks ise seal hoopis tööl olla.

❤️2 sädelevat südant❤️

Mirtelile meeldis väga see roosa hiir ja sellega ringi kimada

Robertil hakkas pikapeale seal mängumaal igav, siis ta hakkas videomängude motikate juurde või kajutisse kippuma. Mirtel polnud aga mingi hinna eest nõus sealt lahkuma.

See oli üks äge auto, jalgadega sai alt hoogu lükata

Mirtel kallistas koguaeg hüljes Harrit😍

No ega ka Rootsi kruiis teab mis odav lõbu pole. Meie sviit koos hommikusöökide ja ühe õhtusöögiga maksis 570€ (see on suht soodne hind, nädalavahetusel maksab sama pakett topelt) Samas on seal lisaks eelmainitud mängutoale ja kontserditele veel lisaboonuseid. Meile meeldib, et kõik on käe-jala juures: tahad šoppad, tahad kuulad elavat muusikat või laulad ise karaoket. Söömise pärast ei pea ka muretsema, kui, siis ülesöömise. Mihkel aitab õhtuti lastel silma peal hoida, saame Priiduga ka natuke elu nautida. Seekord oli suureks üllatuseks väga äge trubaduur, üliandekas muusik Eimel Kaljulaid, kes on ka minu ammune tuttav. Nii lahe oli vahepeal sekka ka eestikeelseid lugusid kuulata. Väga harva esineb Eesti muusikuid, vähemalt mina pole enne peale sattunud. Vahel mõtlen, et tahaks ise ka laevamuusik olla...

Eimel koos Rootsi kruiisijuhiga jämmimas

Laeval on alati imehead toidud, nii et suur oht on paar kilo juurde võtta😆

Järgmisel päeval on alati tore minna Stockholmi avastama. Aeg on küll napp, aga täiesti paras, et sõita nr 76 bussiga kesklinna, külastada mõnda toredat muuseumi, jalutada pargis, nautida kesklinnamelu, kergelt einestada ja mõnes ägedas poes ringi vaadata.

Stockholmi kesklinn 30.03.2023

Meie külastasime seekord sõjaväemuuseumi https://armemuseum.se/, mis asub kesklinnas. Oleme seal küll kunagi käinud, aga uute lastega mitte. 4a Robertile pakuvad tangid, püssid jms väga huvi. Mirtel vaatab ka kõike huviga. Veidi on see muuseum nii väikestele küll hirmutav, heliefektid, hämar valgus ja inimeste kujud ajasid mullegi hirmu peale. Samas jääb see kindlasti hästi meelde. Hiljem ütles Robert, et talle väga meeldis. Väga vahva oli see, et kui facebookis teatasin, et olen teel Stockholmi, ütles üks sealne tuttav, et tuleb meile vastu. Ta on Rootsis juba 14 aastat elanud ja töötanud. Nii huvitav oli kuulata tema jutte sealse eluolu kohta. Oleme ju ise ka mitu korda mõelnud Rootsi kolida. Igatahes suur aitäh sulle, Loka!

Sõjaväemuuseumis Stockholmis 30.03.2023:

Pildil ka meie teejuht Loka Laas

Hirmutavad ahvid

Vanaaegne eluolu

Priit leidis sõbrad😆

Leia pildilt Priit🙂

Kuigi mulle relvad ei meeldi, siis üks selline võiks ju käekotis vedeleda...

Õde venda moodustavad koos kõikevõitva tiimi🙂

Pärast käisime veel kiirtoidurestoranis einestamas ning paaris poes. Õues väga jalutada ei kannatanud, sest nii külm hakkas. Temperatuur oli nullilähedane ja ilm suht talvine. Lund oli päris palju ja päike pilve taga. Nii jõudsimegi laeva tagasi uskumatult vara, kella kolme ajal. Paar tundi oli veel aega õhtusöögini ja laeva väljumiseni. Tegime aega parajaks kajutis mängides. Vot selleks ongi hea veidi suurem kajut. Lapsed said joosta, hüpata ja isegi peitust mängida. Kuna Mirtel magas meie McDonaldsi külastuse maha, siis muretsesin, et tal äkki kõht tühi, aga ta pidas hästi vastu. Või noh, üsna hästi , sest jonnib ta nii või naa suht tihti. Tema põhilaused: "Ei taha!"" Issit tahtnud!"" Emmet tahan!" "Emme teeb!" "Ise teen!" Ja kui ei saa, mida soovib, siis karjub ja viskab pikali. Ükskõik kuhu.

Meie mõnus suur sviit:

Nii siis meie reis kulges, ühe väikese üllatusega. Ma ei ole vist peaaegu kunagi midagi võitnud. Välja arvatud vene aja lõpus Sprint loteriiga, mille ostsin Nõmmelt, putkast, peale muusikakooli. Võitsin 3 rubla. See oli suur raha. Näiteks 1 kilo lahtisi Komeedi komme maksis Liivaku peatuse poes 1.40 rubla. Tavaliselt ostsin neid 50 või 100 grammi.

No seal laeva peal on võimalik osta loteriipileteid. Üks maksab 5€. Kuigi Rootsis käime igal aastal mitu korda, pole sellesse mängu kunagi süvenenud. Eelmisel korral sattusime aga loosimist vaatama ning avastasime, et päris tore oleks näiteks 100€ laevaraha võita. Samas on võimalus siiski 10 kahesajale. Ehk siis pileteid müüakse 200, auhindu on 10. Sellel korral läksin ja ostsin esimesel päeval kohe 2 piletit. Nagu ikka, ei võitnud midagi. Otsustasin jälle, et ei mängi enam kunagi ühtegi loteriid. Tagasi tulles sõime just rikkalikus buffeelauas õhtust kui loteriimüüjad tulid rahvale pileteid pakkuma. Võtsin ka siis ühe, tuli nr 144. Hiljem loosimisel hõigatigi sama number välja. Ma võitsin!!! See oli lihtsalt nii hea tunne. Oma väikeste kätega võtsin õige numbri. 👍🙂 Tundub, et see 4 mängib ikka rolli, majanumber ka ju sama.

Minu võit!

Võitu vastu võtmas🙂

Nii saigi meie reis jälle liiga ruttu läbi. Ütleks, et 2 ja 4 aastasega on veidi lihtsam reisida kui aasta tagasi. Magamapanek võtab küll kaua aega, ~1,5 tundi, aga kui lõpuks magama jäävad siis öösiti enamasti ei ärka. Magame reisidel tavaliselt nii, et mina koos Roberti (4a) ja Mirteliga (2a) ühes laias voodis ja Priit koos Mihkliga (14a) lisavoodis. Hommikul ärkavad lapsed aga endiselt liiga vara. Kella 7 ajal on ikka alati äratus. Kui ise lähed peale keskööd magama, siis mingist väljapuhkamisest küll juttu ei saa olla. Väsinuna Stockholmis ringi tuiata ja lapsi ohjata on päris keeruline. Ilma lasteta aga ei tahaks ka kuskile minna. Tunnen ennast siis nii imeliku ja tühjana. Lastega koos on kõik huvitavam ja põnevam.

Stockholmi sissesõit on alati imeline ja see hommikune päike ja karge hommik, temperatuur umbes 0°

Tagasi Eestisse..

Mis siis veel vahepeal põnevat toimunud on? Liiga palju on selliseid sündmusi olnud, mille puhuks olen koogi küpsetanud, näiteks minu vanemakssaamine ja EV aastapäev veebruaris, naistepäev ja pulmaaastapäev märtsis. Ega see kehakaalule pole just hästi mõjunud. Pea iga nädal alustan uut dieeti, aga normaalselt toituda suudan enamasti päeva või kaks. Trenni teen ja liigun muidugi kõvasti. Samme tuleb iga päev vähemalt 15000, enamasti rohkem. Lumega käisin tihti suusatamas, nüüd jooksmas. Vahel teen ka jõutrenni, tantsin vms Ükski päev naljalt ilma treeninguta ei möödu. Kui keegi küsiks, et milleks treenin või mis on eesmärk, siis üheks tähtsamaks põhjuseks on ikka see, et sooviks väga kunagi kõhnaks saada. Minu laule ja treeningvideosid saad vaadata siit: https://youtube.com/@amatzoon

Sellel talvel sai ikka väga palju suusatatud
Vaade minu kodulähedasest Paralepa metsast

"Olen suusataja, hoian hinges talve.."

See talv oli raske isegi koera lemmikradadel käia, sest liiga palju oli lund

Mälestused Eesti Vabariigi aastapäevast 24.02.2023:

Beebikoolis meisterdasime Eesti lipu

Kodumaja ees. Oi, kui palju ikka sellel talvel lund oli.

Lossiplatsil EV aastapäevale pühendatud üritusel

Toomkirikus vanema õe Eliise koorilaulu kuulamas

Lossipargis kelgutamas

Mihkel😍

Issi saatsime hommikul tööle

Mirtel köögiaknal issile lehvitamas

Tundub, et kõik oleks nagu natuke lihtsam ja stabiilsem. Jah, alles nüüd, peale 4 aastat ja paari kuud. Tunnen, et lõpuks saan natuke paremini magada. Õndsad on muidugi need, kes varakult harjutasid lapsed oma vooditesse ja isegi tubadesse tuduma ma. Meil seda õnne pole. Ja kahekesiolemise aega pole ka peaaegu üldse. Lasteaias lapsed eriti käia ei soovi, pigem on kodus. Kuna haiguseid liigub palju ringi, siis ei julgegi neid sinna väga viia. Mõned korrad kuus ikka satuvad.

Vahel harva satuvad lapsed ka lasteaeda 28.03.2023
Kevade alguse puhul lillekroonid lasteaeda 21.03.2023

Jalutamas käime enamasti nii:
1.aprill 2023

Või nii:
11.03.2023

Põnevamatest tegemistest on olnud veel Haapsalu Hestias koolivaheajal lastega tegelemine. Seal tutvusin ühe väga armsa ja toreda inimesega, kunstnik Mari Ojasaar-Parvega. Nad kolisid suht alles Hiiumaale. Neil on hästi armas pere. Mari uuris, et ma paistvat nii noor, et kas mul ka lapsi üldse on. Vastasin, et viis😆

Koolivaheajal (27.veebruaril-3.märtsil) Haapsalu Hestias lastele mänge tegemas:

Meisterdasime järjehoidjaid...

... ja võtmehoidjaid

Tegime glitter tätoveeringuid

See olen mina😍
Mälestuseks mulle ühelt armsalt tüdrukult..

Varsti jälle koolivaheaeg ja jälle lastega tegelema😍

Ühel pühapäeval käisime Pärnus Viiking Spaas. Väga äge koht. Basseine, mullivanne ja saunu oli seal küllaga. Lapsed pole enam üldse veega harjunud, aga lõpuks sulistasid juba mõnuga.

Oma sünnipäeva otsustasin aga suvel aias pidada. Tegin juba Eimeliga veidi esinemisest juttu. Eks näis, äkki teengi selle peo ära. Oodake siis kutseid. 😍

Väike pildimeenutus õigest sünnipäevast 19.veebruaril:

Jälle aasta vanem... kes saaks peatada aja?

Nii tahaks juba ilusaid kevadisi pilte jagada, kahjuks on aga siiani üsna külm ja talvine olnud. Palun juba soojemaid ilmu, et ei peaks talvejopede ja käpikutega külma liiva sees mängima, nagu alljärgneval pildil:

Liivakastis paksude riietega 1.aprillil

Tiina vist küll sooja ei taha, sest siis tal hakkab väga palav🙂

Tegelikult ongi suurim loteerivõit hoopis armastav pere, kodu, lapsed ja loomad. Rõõmsalt nukraks teeb veidi see, et minu teine tütar Eliise lõpetab kevadel gümnaasiumi ja plaanib alates sügisest Tallinna kolida. Juba tean, et hakkan tema elurõõmust, rahulikku ja mõistlikku olemust igatsema.

Eliise (18a)

Siis jäävad koju ainult sellised inimesed ja loomad🙈

Mina 19.03.2023

21.02.2023

19.02.2023

Kribu, 8kuune

Tiina, 1a 10k

Comments

Anonymous said…
Natuke kurb lugeda seda osa, et trenni teed selleks, et ühel pàeval kôhna olla.
Sa oled ju juba vormis! Mis kōhna? Oledki sale, mitme lapse ema, aktiivne ja elust pulbitsev nooruslik naine.
Vaata peeglisse ja näe ennast ikka objektiivselt :) dieedikultuur on mõttetu ja kõhnaduse kinnisidee panebki nägema meid suurtena ja ebatäiuslikena kuigi seda pole.

Kirjuta ikka veel, põnev on!
Illekas said…
Suur tänu ilusate sõnade ja toetuse eest!

Popular posts from this blog

Kõik teed on valla

Tahan sünnitama...

Vähist, volikogust, unistustest, seiklustest, lastest.